راهکارهای توسعه درآمدزایی و منابع مالی با توجه به میانجیگری تجارت و بازاریابی الکترونیکی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی

پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.9755
کد مقاله : 1044-THS
نویسندگان
دانش اموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی تهران
چکیده
فدراسیون‌ها متولیان امر ورزش در جهان به شمار می‌روند و منبع مالی مکفی در تحقق اهداف فدراسیون های ورزشی نقش بسزایی ایفا می‌کند. هدف پژوهش حاضر، شناخت راهکارهای توسعۀ منابع مالی و درآمدزایی فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی با میانجی گری تجارت الکترونیکی بود. بدین منظور از روش تحقیق کیفی استفاده شد. نمونۀ آماری شامل 12 مصاحبۀ کیفی با صاحب نظران، مدیران اجرایی و اعضای هیأت علمی بود که به روش نمونه گیری نظری و به روش گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار ابزار اصلی پژوهش شامل مصاحبه اکتشافی بدون ساختار بود جمع آوری داده‌ها، مبانی و مستندات علمی و مصاحبه‌های انجام گرفته با صاحب نظران در این حوزه بود. برای تجزیه وتحلیل داده‌های بخش کیفی تحقیق حاضر با استفاده از تحلیل مضمون انجام شده است. بر اساس یافته ها 88 نشان در کدگذاری باز شناسایی شده در راستای اهداف پژوهش و تحلیل داده‌ها، شناسایی شدند. بر اساس یافته‌ها راه کارهای توسعه درآمدزایی و منابع مالی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی شامل حمایت مالی وهمکاری‌های اجرایی، برگزاری رویدادها و مسابقات، عضویت و حمایت اعضا، حمایت‌های دولتی و سازمانی است. همچنین یافته‌ها نشان داد تجارت الکترونیک شامل ارتباطات آنلاین، خرید و فروش آسان و تبلیغات هدفمند است. در نهایت پیامدهای توسعه درآمدزایی و منابع مالی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی شامل افزایش شناخت و افزایش فروش می‌شود.
با توجه به یافته‌های این مطالعه، پیشنهاد ما برای توسعه درآمدزایی و منابع مالی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی به شرح زیر می‌باشد: برطرف کردن نیازهای مالی فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی از طریق ترویج فعالیت‌های تجاری از جمله برگزاری رویدادها و مسابقات، حمایت مالی و همکاری‌های اجرایی، توسعه تجارت الکترونیک از طریق ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای ارتباطات، خرید و فروش محصولات مرتبط، جذب اعضای جدید و حمایت‌های دولتی و سازمانی. این اقدامات منجر به افزایش شناخت و فروش محصولات فدراسیون و در نهایت به توسعه درآمدزایی و منابع مالی در این حوزه خواهد شد.
کلیدواژه ها
 
Title
Strategies for the development of income generation and financial resources in the motorcycling and car racing federation with the mediation of ecommerce
Authors
fatemeh Qelichi
Abstract
Federations are the guardians of sports in the world, and sufficient financial resources play a significant role in realizing the goals of sports federations. The aim of the present research was to know the strategies for the development of financial resources and income generation of the motorcycling and car racing federation with the mediation of electronic commerce. For this purpose, a qualitative research method was used. The statistical sample consisted of 12 qualitative interviews with experts, executive directors and faculty members who were selected by theoretical sampling and snowball method. The main tools of the research included unstructured exploratory interviews, data collection, scientific bases and documents, and interviews with experts in this field. To analyze the data of the qualitative part of this research, thematic analysis has been done. Based on the findings, 88 signs were identified in open coding in line with the research and data analysis objectives. Based on the findings, the ways to develop income generation and financial resources in the motorcycling and car racing federation include financial support and executive cooperation, holding events and competitions, membership and support of members, governmental and organizational support. Also, the findings showed that e-commerce includes online communication, easy buying and selling, and targeted advertising. Finally, the consequences of the development of income generation and financial resources in the motorcycling and car racing federation include increasing recognition and increasing sales. According to the findings of this study, our proposal for the development of income generation and financial resources in the motorcycling and motor racing federation is as follows: "Resolving the financial needs of the motorcycling and motor racing federation by promoting business activities including holding events and competitions, financial support and cooperation executive, development of e-commerce through creating an online platform for communication, buying and selling related products, attracting new members and governmental and organizational support. These measures lead to increasing recognition and sales of Federation products and finally to the development of income generation and financial resources in this will be the area."
Keywords
: income generation, financial resources, trade, Marketing, electronics