تاثیر ورزش صبحگاهی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.9743
کد مقاله : 1027-THS
نویسندگان
1دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی - مدیریت رویدادها و گردشگری ورزشی - دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) - خراسان رضوی
2ستادیار دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)-خراسان رضوی
چکیده
مقدمه : ورزش صبحگاهی از برنامه‌های لازم‌الاجرا است اما به دلیل نداشتن انگیزه کافی اجرای این برنامه با تزلزل بسیاری همراه بوده است که سبب افزایش شادابی و نشاط در مدارس کشور اجرا می‌گردد هدف از این مطالعه پاسخ به این پرسش است که آیا ورزش‌های صبحگاهی تأثیری بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارد و در صورت وجود رابطه مثبت و معنی‌دار ورزش صبحگاهی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان،اجرای مؤثر و دقیق ورزش صبحگاهی در مدارس کشور متصوراست.
روش شناسی : بدین منظور با بررسی خلاصه مقالات فارسی در پایگاه های گنج – نورمگز و SID با کلیدواژهای ورزش صبحگاهی، نشاط دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی مورد جستجو قرار گرفت و همچنین خلاصه مقالات انگلیسی در پایگاه داده ای springer ، Google scholar، sciencedirect با کلید واژه های student learning ، Physical Exercise ، Morning sport of student مورد استفاده قرار گرفت و در مجموع 20 مقاله به صورت فارسی و 20 مقاله به صورت انگلیسی مورد بحث قرار گرفتند.
یافته ها : در مطالعات بیان شده که ورزش صبحگاهی در آغاز فعالیت روزانه میتواند عامل مهمی در افزایش خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان وکاهش اضطراب وافسردگی و ایجاد تمرکز و شادی دانش آموزان دارد که سطح انرژی آنها را افزایش می دهد و باعث چابکی وسرعت و ٬بهبود فرآیندهای ذهنی وبا کاهش میزان انرژی های اضافه که مانع دقت وتوجه دانش آموزان می باشد و توانایی آنها را برای انجام کارهای تحصیلی بهبود می بخشد.
نتیجه گیری : به طور کلی، چنین می‌توان نتیجه گرفت که ورزش صبحگاهی با افزایش خودباوری و کاهش اضطراب و ایجاد تمرکز بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر معناداری دارد و مارادردستیابی به اهداف واقعی درس درمدارس یاری می نماید.
کلیدواژه ها
 
Title
The effect of morning exercise on the academic progress of students
Authors
Mozhgan Ahmadi, Mehdi Isfahanian
Abstract
Introduction: Morning exercise is one of the mandatory programs, but due to the lack of motivation, the implementation of this program has been accompanied by many hesitations, which increases the vitality and vitality of schools in the country. The purpose of this study is to answer the question of whether morning exercise has an effect on progress education of students, and if there is a positive and meaningful relationship between morning exercise and students' academic progress, effective and accurate implementation of morning exercise in the country's schools is envisioned.
Methodology: For this purpose, Persian article summaries were searched in Ganj-Nurmagz and SID databases with the keywords of morning exercise, student vitality and academic progress, and also English article summaries in springer, Google scholar, sciencedirect database with keywords The terms student learning, physical exercise, morning sport of student were used and a total of 20 articles in Farsi and 20 articles in English were discussed.
Findings: It has been stated in the studies that morning exercise at the beginning of daily activities can be an important factor in increasing students' self-confidence and self-confidence, reducing anxiety and depression, and creating concentration and happiness in students, which increases their energy level and causes agility and speed. Improving mental processes and reducing the amount of excess energy that hinders students' accuracy and attention and improves their ability to do academic work.
Conclusion: In general, it can be concluded that morning exercise has a significant effect on the academic progress of students by increasing self-confidence and reducing anxiety, and helps us achieve the real goals of lessons in schools.
Keywords
Morning exercise, students, academic progress, self-confidence