بررسی عوامل موثر بر بهبود ائتلاف سازی در ورزش همگانی

پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.10111
کد مقاله : 1499-THS
نویسندگان
1دانشگاه آزاد اسلامی، واحد جهرم، جهرم، ایران
2استادیار گروه تربیت بدنی، موسسه آموزش عالی زند شیراز، ایران(نویسندة مسئول)،
3استادیار گروه تربیت بدنی، واحد جهرم، دانشگاه آزاد اسلامی، جهرم، ایران
4استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه جهرم، جهرم، ایران
چکیده
هدف: توسعه ورزش به عنوان یک نیاز مهم در جوامع مختلف مشخص شده است. در جهت توسعه ورزش نیاز است تا تمامی ارکان نقش تعیین کننده ای را ایفا نمایند. ائتلاف سازمانی از جمله عواملی هستند که در مدیریت و ارتباط مطلوب کارکنان رسانه ها نقش مهمی را ایفا می کنند. ائتلاف سازمانی به جمع آوری اطلاعات در مورد افرادی که بوسیله آنها عملیات سازمانی انجام می پذیرد و به کار گیری آن اطلاعات در شیوه های موثر کار، اطلاق می شود. به بیان دیگر ائتلاف سازمانی روشی تاثیر گذار است که کارکنان برای ایجاد ارتباط مناسب با سایرین اعم از هم ردیفان، زیردستان، بالادستان و ذینفعان داخلی و خارجی سازمان استفاده می کنند تا رفتار آنها را با توجه به خواسته خود تغییر داده و به اهداف فردی و سازمانی دست یابند و از این طریق موجبات پیشرفت سازمان خود را فراهم سازند. تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر بهبود ائتلاف سازی در ورزش همگانی انجام گرفته است.
روش‌شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده ‌است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان مدیران ورزشی و روسای هیت‌های ورزش همگانی در سطح کشور است. که با توجه به حجم نمونه کوکران در شرایط نامشخص تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. در این تحقیق از پرسش نامه محق ساخته استفاده شد که روایی صوری و سازه و پایایی مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از روش های آماری تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار های spss و AMOS استفاده گردید.
یافته‌ها: با نتایج تحلیل عامل نشان داد که در کل 4 عامل حدود 84 درصد واریانس ها را شامل می شدند. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که بهبود ارتباطات با تاثیر523/0 بیشترین تاثیر بر ائتلاف سازی در ورزش همگانی را دارا بود.
نتیجه‌گیری: بنابراین با توجه به ضرورت عوامل موثر بر ائتلاف سازی در ورزش همگانی توصیه می گردد که مباحث مربوط به بهبود ارتباطات مورد توجه مسولین قرار گیرد.
کلیدواژه ها
 
Title
Investigating factors affecting the improvement of coalition building in public sports
Authors
mohammad keshavarz, Younes Mohammadzadeh, Hosein Dast barhagh, Mohammad Sadegh Afroozeh
Abstract
Objective: The development of sports has been identified as an important need in different societies. In order to develop sports, it is necessary for all elements to play a decisive role. Organizational alliances are among the factors that play an important role in the management and communication of media workers. Organizational coalition refers to the collection of information about the people by whom organizational operations are carried out and the use of that information in effective ways of working. In other words, organizational alliance is an effective method that employees use to establish proper relationships with others, including peers, subordinates, superiors, and internal and external stakeholders of the organization, in order to change their behavior according to their wishes and to meet individual goals and achieve an organization and in this way provide the means for the progress of their organization. The current research has been conducted with the aim of investigating the factors affecting the improvement of coalition building in public sports.
Methodology: This research is a descriptive-survey type and was conducted by field method. The statistical population of this research includes all employees of sports managers and heads of popular sports clubs in the country. According to Cochran's sample size, 384 people were considered as a statistical sample in uncertain conditions. In this research, a specially designed questionnaire was used, and its formal and construct validity and reliability were confirmed. In order to analyze the data of this research, the statistical methods of exploratory factor analysis and path analysis were used by spss and AMOS software.
Findings: The results of factor analysis showed that 4 factors accounted for 84% of the variances. The results of the present research showed that improving communication had the greatest impact on coalition building in public sports with an impact of 0.523.
Conclusion: Therefore, according to the necessity of the factors affecting coalition building in public sports, it is recommended that the issues related to improving communication should be given the attention of officials.
Keywords
Coalition building, policy making, knowledge improvement