جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان لرستان

پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.10101
کد مقاله : 1482-THS
نویسندگان
1دانشجوی کارشناسی ارشد.مدیریت ورزشی_مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی.دانشگاه ازاد شهرستان درود.استان لرستان
2استادیار .دکتری تخصصی.مدیریت ورزشی
3دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درود، استان لرستان
چکیده
بسمی تعالی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مدل سازی جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان لرستان انجام گرفت. تحقیق از نوع ‏توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی تمامی روسای هیات های ورزشی که تعداد آنها حدود400نفر ‏بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی و با توجه به جدول کرچسی و مورگان تعداد 196 نفر به عنوان ‏نمونه انتخاب شده و مورد مطالعه قرار گرفتند. در این پژوهش به منظور گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته ‏رضازاده بروجنی و انقیا(1400) که روایی آنها با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آن نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ ‏که بالای(70/0) بود تایید شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار ‏Smartpls‏ انجام‌شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های تحقیق نشان‌داد که متغیرمدیریتی-ساختاری با ضریب تأثیر ‏‏981/0، متغیررسانه ای و ارتباطات با ضریب تأثیر 942/0، متغیر محیطی با ضریب تأثیر 942/0، متغیر اقتصادی با ضریب ‏تأثیر 987/0 و متغیراجتماعی –فرهنگی با ضریب تأثیر 843/0 با جذب حامیان مالی ورزش قهرمانی استان لرستان در ارتباط ‏و رابطه مثبت و معناداری داشته‌اند.به طور کلی یافته های تحقیق حکایت از آن دارد که 5 عامل اقتصادی، متغیر مدیریتی، ‏متغیر محیطی، متغیر رسانه ای و ارتباطات و متغیر فرهنگی –اجتماعی به ترتیب شاخص جذب حامیان مالی در ورزش ‏قهرمانی را به صورت معنادار و مثبت پیش بینی کردند، بد ین ترتیب و با توجه به ضرایب به دست آمده مدل نهایی پژوهش ‏تایید شد.‏
واژگان کلیدی پژوهش
‏ راهکار،حامیان مالی،ورزش قهرمانی،استان لرستان.‏
کلیدواژه ها
 
Title
Attracting financial sponsors in the championship sport of Lorestan province
Authors
Leyla Maghami, Abdolreza Khosravi, Pouria Ashkanfar
Abstract
Abstract The present study was conducted with the aim of modeling the attraction of financial sponsors in the championship sport of Lorestan province. The research is descriptive-survey type. The statistical population of the research includes all the heads of the sports teams, whose number was about 400 people. Using stratified proportional random sampling method and according to Kerchesi and Morgan table, 196 people were selected as a sample and studied. In this research, in order to collect information from the researcher's questionnaire made by Rezazadeh Borujeni and Anghia (1400), the validity of which was confirmed by using the opinion of experts and its reliability was also confirmed through Cronbach's alpha coefficient which was above (0.70). Data analysis was done using structural equation modeling method and using Smartpls software.
The results of the research hypotheses test showed that the management-structural variable with an impact factor of 0.981, media and communication variable with an impact factor of 0.942, environmental variable with an impact factor of 0.942, economic variable with an impact factor of 0.987 and Socio-cultural variable with an influence coefficient of 0.843 has had a positive and significant relationship with the attraction of financial sponsors of Lorestan championship sports. In general, the findings of the research indicate that 5 economic factors, managerial variable, environmental variable, variable media and communication and social-cultural variables respectively predicted the index of attracting financial sponsors in championship sports in a meaningful and positive way, in this way and according to the obtained coefficients, the final model of the research was confirmed. Key words: solution, financial sponsors, championship sports, Lorestan province
Keywords
The solution, Sponsors, Championship Sports, Lorestan province