تدوین برنامه راهبردی بازاریابی هیئت سوارکاری استان تهران
پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.10065
کد مقاله : 1437-THS
نویسندگان
مربی ورزشی
چکیده
یکی از مهمترین ماموریت سازمان های ورزشی دنیای امروز، "تدوین برنامه راهبردی" است. در اغلب جوامع ورزشی سازمان ها برای پیشبرد اهداف خود، نیازمند تدوین برنامه های راهبردی می باشند تا به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر خود به آن رجوع نمایند. هیئت سوارکاری استان تهران نیز به منظور نظم بخشی و تحکیم مبانی بازاریابی خود با اتکاء به ظرفیت های موجود که سطح وسیعی از جوامع انسانی در آن مشغول می باشند ، اقدام به تدوین برنامه راهبردی بازاریابی نموده است.
جهت گیری مناسب به منظور ایجاد یک بازار رقابتی با کمک اصلاح و ارتقاء منابع اصلی جهت ورود حامیان ورزشی به این حوزه و ترغیب آنان به وفاداری و همچنین اصلاح و ارتقاء ساختار نیروی انسانی موجود و پاسخگو در هیات سوارکاری و دستیابی به افتخارات ملی و فرا ملی به منظور ایجاد امید به قهرمانی در جوانان و ارائه خدمات مطلوب به تمامی اقشار جامعه سوارکاری، خصوصا بانوان سوارکار از چشم انداز های مهم هیئت سوارکاری استان تهران در این مقوله می باشد.
روش تحقیق کیفی است که بر مبنای اهداف تحقیق در ردیف تحقیقات کاربردی و نیاز محور قرار دارد. نحوه گردآوری اطلاعات و داده ها از منابعی همچون مصاحبه ، مشاهده و اسناد و بصورت میدانی بود. ابتدا با بهره گیری از مطالعه اسناد، مدارک موجود در بایگانی هیئت و جستجوی کتابخانه ای، بررسی کتاب های علمی، مجلات و مقاله های علمی معتبر داخلی و خارجی، سپس با استفاده از روش مصاحبه با جامعه سوارکاری اعم از، رئیس، نایب رئیس هیئات، مدیران باشگاه ها،پیشکسوتان، مربیان،کارشناسان این حوزه، اطلاعات لازم جمع آوری شد.
جهت گیری مناسب به منظور ایجاد یک بازار رقابتی با کمک اصلاح و ارتقاء منابع اصلی جهت ورود حامیان ورزشی به این حوزه و ترغیب آنان به وفاداری و همچنین اصلاح و ارتقاء ساختار نیروی انسانی موجود و پاسخگو در هیات سوارکاری و دستیابی به افتخارات ملی و فرا ملی به منظور ایجاد امید به قهرمانی در جوانان و ارائه خدمات مطلوب به تمامی اقشار جامعه سوارکاری، خصوصا بانوان سوارکار از چشم انداز های مهم هیئت سوارکاری استان تهران در این مقوله می باشد.
روش تحقیق کیفی است که بر مبنای اهداف تحقیق در ردیف تحقیقات کاربردی و نیاز محور قرار دارد. نحوه گردآوری اطلاعات و داده ها از منابعی همچون مصاحبه ، مشاهده و اسناد و بصورت میدانی بود. ابتدا با بهره گیری از مطالعه اسناد، مدارک موجود در بایگانی هیئت و جستجوی کتابخانه ای، بررسی کتاب های علمی، مجلات و مقاله های علمی معتبر داخلی و خارجی، سپس با استفاده از روش مصاحبه با جامعه سوارکاری اعم از، رئیس، نایب رئیس هیئات، مدیران باشگاه ها،پیشکسوتان، مربیان،کارشناسان این حوزه، اطلاعات لازم جمع آوری شد.
کلیدواژه ها
Title
Compilation of the strategic marketing plan of the Equestrian Board of Tehran Province
Authors
Majid Esfandiari
Abstract
One of the most important missions of sports organizations in today's world is "developing a strategic plan". In most sports communities, organizations need to formulate strategic plans to advance their goals in order to reach their desired goals. The Equestrian Board of Tehran province has also developed a strategic marketing plan in order to organize and consolidate its marketing bases by relying on the existing capacities in which a wide range of human societies are engaged.
Appropriate orientation in order to create a competitive market with the help of reforming and upgrading the main sources for the entry of sports sponsors in this area and encouraging them to be loyal, as well as reforming and upgrading the existing and responsive manpower structure in the equestrian team and achieving national and international honors. In order to create hope for the championship in the youth and to provide good services to all sections of the equestrian community, especially female riders, it is one of the important perspectives of the Tehran Province Equestrian Board in this category.
It is a qualitative research method that is based on research objectives in the line of applied and need-oriented research. The method of collecting information and data was from sources such as interviews, observations and documents and in the field. First, by studying the documents, the documents in the archive of the board and library search, reviewing scientific books, magazines and authentic scientific articles domestic and foreign, then by using the method of interviewing the riding community, including the president, vice president of the boards. Club managers, veterans, coaches, experts in this field, the necessary information was collected.
Appropriate orientation in order to create a competitive market with the help of reforming and upgrading the main sources for the entry of sports sponsors in this area and encouraging them to be loyal, as well as reforming and upgrading the existing and responsive manpower structure in the equestrian team and achieving national and international honors. In order to create hope for the championship in the youth and to provide good services to all sections of the equestrian community, especially female riders, it is one of the important perspectives of the Tehran Province Equestrian Board in this category.
It is a qualitative research method that is based on research objectives in the line of applied and need-oriented research. The method of collecting information and data was from sources such as interviews, observations and documents and in the field. First, by studying the documents, the documents in the archive of the board and library search, reviewing scientific books, magazines and authentic scientific articles domestic and foreign, then by using the method of interviewing the riding community, including the president, vice president of the boards. Club managers, veterans, coaches, experts in this field, the necessary information was collected.
Keywords
Strategic plan-marketing-equestrian board-horse-Tehran province