بازاریابی رسانه های اجتماعی در ورزش و استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل طرفداران ورزش

پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.10058
کد مقاله : 1425-THS
نویسندگان
کارشناسی ارشد/مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی در ورزش/دانشکده ی علوم ورزشی/دانشگاه شهیدبهشتی / تهران
چکیده
مقدمه: رسانه های اجتماعی امروزه یکی از پرکاربردترین بسترها برای به اشتراک گذاشتن تمامی اخبار و اطلاعات هستند. بنابراین،
روشی مؤثر برای نزدیک شدن به افراد هدف با استفاده از رسانه‌های اجتماعی است، بنابراین برای حمایت از تعامل طرفداران و
بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی محبوب‌ترین روش است. محتوای تصویری مانند ویدیوها روشی مؤثر برای انتقال پیام و
تعامل با طرفداران است. بنابراین این تحقیق با هدف بررسی و یافتن اثربخشی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با
طرفداران انجام شده است.
روش پژوهش: پرسشنامه استاندارد از تحقیقات گذشته اقتباس شده که به روش پیمایشی مقطعی انجام شد. حجم نمونه 384 نفر از این
حجم نمونه، 205 مرد و 179 زن بودند. داده های این پژوهش جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 مورد تجزیه و
تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: پژوهش نشان داد که اکثریت جامعه نمونه ترجیح می‌دهند ویدیو تماشا کنند. آنها توضیحاتی را ارائه می دهند، به گونه ای که
پیامی آشکار ارائه می دهد و همچنین تمام سردرگمی ها را از بین می برد. این صرفه جویی در زمان و همچنین جذب برای تماشاگران
باقی می ماند. اکثر پاسخ ها موافق هستند که پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارتباط و ارتباط بهتری را با تیم ها امکان پذیر می کنند.
فیسبوک و اینستاگرام پرکاربردترین شبکه های اجتماعی هستند.
نتیجه‌گیری: از این تحقیق کنونی می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با استفاده از بسترهای رسانه‌های اجتماعی
(عمدتاً فیسبوک و اینستاگرام) می‌تواند افراد را به سمت تعامل بیشتر با تیم ورزشی خود جذب کند. یکی از دلایل این است که دسترسی
به فیس بوک و اینستاگرام تقریباً بدون دردسر است و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، پلتفرم‌های رسانه‌های
اجتماعی برای انتقال ایده‌ها آسان‌تر هستند و سوء تفاهم‌ها را از بین می‌برند، همچنین دلیل اصلی این است که در وقت افراد
صرفه‌جویی می‌کند و همچنین ممکن است پیام را به طور مؤثری نسبت به سایر پلت‌فرم‌های رسانه اجتماعی منتقل کند. همه این
نمایش ها می تواند به مدیران ورزشی کمک کند تا خواسته های هواداران را بهتر درک کنند و تعامل را از طریق این پلتفرم ها افزایش
دهند.
کلیدواژه ها
 
Title
Social media marketing in sports and the use of social media platforms for engaging sports fans.
Authors
Fatemehsadat Moosavirad
Abstract
Introduction: Social media platforms are currently one of the most widely used channels for sharing all news and information. Therefore, an effective method for approaching target audiences is through the use of social media. Thus, supporting fan engagement and marketing through social media is the most popular method. Visual content such as videos is an effective way to convey messages and interact with fans. Therefore, this research aims to investigate and find the effectiveness of using social media platforms for engaging with fans.
Research Method: A standard questionnaire was adapted from previous studies and conducted using a cross-sectional survey method. Sample size of 384 individuals, out of which 205 were male and 179 were female, was collected for this research. The data was gathered and analyzed using SPSS version 21 software. Findings: The research showed that the majority of the sample population prefer watching videos. They provide explanations in a way that conveys a clear message and eliminates all confusion. This time-saving and engaging method remains attractive to viewers.
Most responses agree that social media platforms enable better communication and interaction with teams. Facebook and Instagram are the most commonly used social networks.
Conclusion: From this current research, it can be concluded that social media marketing using social media platforms (primarily Facebook and Instagram) can attract individuals towards greater interaction with their sports team. One of the reasons for this is that access to Facebook and Instagram is almost effortless and widely used today.Additionally, social media platforms make it easier to convey ideas and eliminate misunderstandings. The main reason is that it saves people's time and may effectively convey the message compared to other social media platforms.All these displays can help sports managers better understand the desires of fans and increase interaction through these platforms.
Keywords
Online sports platforms/, Social Media, /sports marketing, / advertising/ Sport managment