نقش استارتاپ های داده محور در افزایش کیفیت پخش مسابقات فوتبال

پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.10039
کد مقاله : 1402-THS
نویسندگان
1سایر/کارشناسی ارشد/ مدیریت ورزشی-گرایش: مدیریت رسانه‌های ورزشی/ دانشکده علوم انسانی/ دانشگاه علم و فرهنگ/تهران
2استاد دانشگاه/مدیرگروه تربیت بدنی/دانشکده علوم انسانی/دانشگاه علم و فرهنگ/تهران
3استادیار/استاد دانشگاه/مدیریت ورزشی/دانشکده علوم انسانی/دانشگاه علم و فرهنگ/تهران
چکیده
آمار و به طور کلی داده ها صرفا برای تحقیق و پژوهش مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه می توانند نقش واسطه ای برای پیوند مخاطبان عام هر پدیده ای با عمق آن پدیده و درک بهتر ایجاد کنند. با گسترش رسانه ها و در ورزش حرفه ای امروز، تنها پخش بازی امتیاز ویژه ای برای یک رسانه نیست و چگونگی پخش مسابقات ورزشی و محتوای آن برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر آنها اهمیت دارد. فوتبال و هرآنچه مرتبط به آن است، به عنوان پرمخاطب ترین ورزش دنیا یکی از همین پدیده ها است. بررسی استارتاپ و یا شرکت های معتبر ثبت دیتا و آنالیز فوتبال که با گسترش فعالیت و استخراج داده ها در کشورهای توسعه یافته نقش تعیین کننده ای در زمین بازی دارند، می تواند آینده متفاوتی را در صنعت رسانه، ورزش و مخاطبان آن نیز رقم بزند. پژوهش حاضر بررسی نقش استارتاپ های داده محور بر افزایش کیفیت پخش مسابقات فوتبال است که بر پایه چهار مولفه است: 1- نمایش چینش ترکیب دو تیم براساس سیستم و آرایش ثبت شده‌ی استارتاپ‌های داده‌محور پیش از شروع بازی، توسط تصاویر گرافیکی. 2- ارائه محتوا براساس آمار ثبت شده‌‌ی استارتاپ‌های داده‌محور هنگام پخش زنده، توسط تصاویر گرافیکی. 3- ارائه آمار تیمی و انفرادی دو تیم براساس آمار ثبت شده‌ی استارتاپ‌های داده‌محور پس از پایان نیمه اول، توسط تصاویر گرافیکی. 4- ارائه آمار تیمی و انفرادی دو تیم براساس آمار ثبت شده‌ی استارتاپ‌های داده‌محور پس از پایان بازی، توسط تصاویر گرافیکی. جامعه آماری پژوهش 22 نفر از افرادی هستند که تحصیلات یا سابقه کار یا مهارت آن ها مرتبط با رسانه و ورزش است. نتایج اثبات کرد استارتاپ‌های داده‌محور در افزایش کیفیت پخش مسابقات فوتبال تاثیر معنادار مثبتی دارند.
کلیدواژه ها
 
Title
The role of data-driven startups in increasing the quality of broadcasting football matches
Authors
Hamed Khalili, Abdolhamid Ahmadi, Mostafa Mohammadirauf
Abstract
Statistics and data in general are not only used for research, but they can play an intermediary role to connect the general audience of any phenomenon with the depth of that phenomenon and create a better understanding. With the expansion of media and in today's professional sports, only broadcasting the game is not a special privilege for media, and how to broadcast sports matches and its content is important to attract the audience and influence them. Football and everything related to it, as the most popular sport in the world, is one of these phenomena. Investigating startups or reputable football data recording and analysis companies that play a decisive role in the playing field by expanding their activities and extracting data in developed countries can create a different future in the media industry, sports and its audiences.
The current research is investigating the role of data-driven startups in increasing the quality of broadcasting football matches, which is based on four components:
1- Showing the arrangement of the composition of the two teams based on the system and the registered arrangement of data-driven startups before the start of the game, by graphic images
2- Presenting content based on recorded statistics of data-driven startups during live broadcast, by graphic images
3- Presentation of team and individual statistics of two teams based on the recorded statistics of data-driven startups after the end of the first half, by graphic images.
4- Presentation of team and individual statistics of two teams based on the recorded statistics of data-driven startups after the end of the game, by graphic images.
The statistical population of the research is 22 people whose education or work experience or skills are related to media and sports. The results proved that data-driven startups have a significant and positive effect in increasing the quality of broadcasting football matches.
Keywords
Startup-Data-Football-Media