طراحی مدل بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران
پذیرفته شده برای پوستر
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48308/ths.2024.10106
کد مقاله : 1493-THS
نویسندگان
ندارم
چکیده
چکیده
تحقیق حاضر باهدف طراحی مدل بازاریابی ورزش دانشآموزی در ایران انجام شد. این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و ازنظر روش، تحلیلی اکتشافی و ترکیبی از مطالعه کیفی و کمی میباشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 20 نفر از اساتید مدیریت و مدیران ورزشی خبره آموزشوپرورش بودند که بهصورت روش گلوله برفی تا حد اشباع انتخاب شدند. بخش کمی تعداد 595 نفر شامل متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی، مدیران کشوری ورزش دانشآموزی، کارشناسان مسئول و مدیران استانی تربیتبدنی آموزشوپرورش میباشند که بر اساس جدول مورگان 250 نفر از افراد جامعه آماری به روش تصادفی در دسترس موردبررسی قرار گرفتند. برای تجزیهوتحلیل اطلاعات از آزمونهای آمار توصیفی، آزمون تی مستقل تک نمونهای، تحلیل عاملی اکتشافی و مدلساز ی معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس نتایج، مهمترین عوامل شناساییشده در مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران عبارتاند از: تبلیغات برای مسابقات، جذب حمایت مالی، سیستمهای اطلاعاتی، توسعه برند، ک ی ف ی ت رویداد. همچنین مدل مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران دارای برازش مطلوب میباشد. با توجه به یافتهها میتوان نتیجه گرفت لازم است برای توسعه کیفیت رویدادهای ورزشی بهویژه در رشتههای ورزشی پرمخاطب برنامهریزی مؤثری انجام شود و همچنین برای ورزش دانشآموزی و رویدادهای رشتههای ورزشی برندهای جداگانه طراحی و ثبت شود.
مدیریت و مدیران ورزشی خبره آموزشوپرورش بودند که بهصورت روش گلوله برفی تا حد اشباع انتخاب شدند. بخش کمی تعداد 595 نفر شامل متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی، مدیران کشوری ورزش دانشآموزی، کارشناسان مسئول و مدیران استانی تربیتبدنی آموزشوپرورش میباشند که بر اساس جدول مورگان 250 نفر از افراد جامعه آماری به روش تصادفی در دسترس موردبررسی قرار گرفتند. برای تجزیهوتحلیل اطلاعات از آزمونهای آمار توصیفی، آزمون تی مستقل تک نمونهای، تحلیل عاملی اکتشافی و مدلساز ی معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس نتایج، مهمترین عوامل شناساییشده در مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران عبارتاند از: تبلیغات برای مسابقات، جذب حمایت مالی، سیستمهای اطلاعاتی، توسعه برند، ک ی ف ی ت رویداد. همچنین مدل مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران دارای برازش مطلوب میباشد. با توجه به یافتهها میتوان نتیجه گرفت لازم است برای توسعه کیفیت رویدادهای ورزشی بهویژه در رشتههای ورزشی پرمخاطب برنامهریزی مؤثری انجام شود و همچنین برای ورزش دانشآموزی و رویدادهای رشتههای ورزشی برندهای جداگانه طراحی و ثبت
تحقیق حاضر باهدف طراحی مدل بازاریابی ورزش دانشآموزی در ایران انجام شد. این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و ازنظر روش، تحلیلی اکتشافی و ترکیبی از مطالعه کیفی و کمی میباشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 20 نفر از اساتید مدیریت و مدیران ورزشی خبره آموزشوپرورش بودند که بهصورت روش گلوله برفی تا حد اشباع انتخاب شدند. بخش کمی تعداد 595 نفر شامل متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی، مدیران کشوری ورزش دانشآموزی، کارشناسان مسئول و مدیران استانی تربیتبدنی آموزشوپرورش میباشند که بر اساس جدول مورگان 250 نفر از افراد جامعه آماری به روش تصادفی در دسترس موردبررسی قرار گرفتند. برای تجزیهوتحلیل اطلاعات از آزمونهای آمار توصیفی، آزمون تی مستقل تک نمونهای، تحلیل عاملی اکتشافی و مدلساز ی معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس نتایج، مهمترین عوامل شناساییشده در مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران عبارتاند از: تبلیغات برای مسابقات، جذب حمایت مالی، سیستمهای اطلاعاتی، توسعه برند، ک ی ف ی ت رویداد. همچنین مدل مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران دارای برازش مطلوب میباشد. با توجه به یافتهها میتوان نتیجه گرفت لازم است برای توسعه کیفیت رویدادهای ورزشی بهویژه در رشتههای ورزشی پرمخاطب برنامهریزی مؤثری انجام شود و همچنین برای ورزش دانشآموزی و رویدادهای رشتههای ورزشی برندهای جداگانه طراحی و ثبت شود.
مدیریت و مدیران ورزشی خبره آموزشوپرورش بودند که بهصورت روش گلوله برفی تا حد اشباع انتخاب شدند. بخش کمی تعداد 595 نفر شامل متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی، مدیران کشوری ورزش دانشآموزی، کارشناسان مسئول و مدیران استانی تربیتبدنی آموزشوپرورش میباشند که بر اساس جدول مورگان 250 نفر از افراد جامعه آماری به روش تصادفی در دسترس موردبررسی قرار گرفتند. برای تجزیهوتحلیل اطلاعات از آزمونهای آمار توصیفی، آزمون تی مستقل تک نمونهای، تحلیل عاملی اکتشافی و مدلساز ی معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس نتایج، مهمترین عوامل شناساییشده در مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران عبارتاند از: تبلیغات برای مسابقات، جذب حمایت مالی، سیستمهای اطلاعاتی، توسعه برند، ک ی ف ی ت رویداد. همچنین مدل مدیریت بازاریابی ورزش دانشآموزی ایران دارای برازش مطلوب میباشد. با توجه به یافتهها میتوان نتیجه گرفت لازم است برای توسعه کیفیت رویدادهای ورزشی بهویژه در رشتههای ورزشی پرمخاطب برنامهریزی مؤثری انجام شود و همچنین برای ورزش دانشآموزی و رویدادهای رشتههای ورزشی برندهای جداگانه طراحی و ثبت
کلیدواژه ها
Title
Designing the marketing model of Iranian student sports
Abstract
Authors
Mostafa Ajam khorasani noghondar
Abstract
The aim of this study was to present a marketing model for student sports in Iran. This research is applied in terms of purpose and in terms of method, it is an exploratory analysis and a combination of qualitative and quantitative study. The statistical population in the qualitative section included 20 professors of management and experts in sports education who were selected by the method of snowball to saturation. A small number of 595 people include specialists and professors of sports management, national directors of student sports, responsible experts and provincial directors of physical education. According to Morgan's table, 250 members of the statistical population were randomly available. Descriptive statistics, one-sample independent t-test, exploratory factor analysis and structural equation modeling were used to analyze the data. Based on the results, the most important factors identified in the management of Iranian student sports marketing are: advertising for competitions, attracting financial support, information systems, brand development, event quality. Also, the Iranian student sports marketing management model has a favorable fit. According to the findings, it can be concluded that it is necessary to effectively plan for the development of the quality of sports events, especially in popular sports, and also to design and register separate brands for student sports and sports events.
to the findings, it can be concluded that it is necessary to effectively plan for the development of the quality of sports events, especially in popular sports, and also to design and register separate brands for student sports and sports
to the findings, it can be concluded that it is necessary to effectively plan for the development of the quality of sports events, especially in popular sports, and also to design and register separate brands for student sports and sports
Keywords
Marketing, Student sports, structural equation, model, Iran